Marki bez obwodnicy? To zła marka
Eksperci: – Obwodnica Marek teraz albo nigdy. Decyzja w rękach rządu. GDDKiA: – Trasa powinna powstać do 2015 r.
Minister transportu Sławomir Nowak dostanie dziś od mieszkańców Marek petycję. Zaapelują w niej o budowę obwodnicy swojego miasta – w ramach połączenia przebudowywanej właśnie kosztem miliarda złotych Trasy Toruńskiej z istniejącą obwodnicą Radzymina. Ich działanie to efekt zapowiedzi resortu, że duża część z 3 mld zł oszczędności poczynionych na inwestycjach infrastrukturalnych zostanie wydana na Mazowszu, a nie w innych regionach.
Cukierki w Markach
Ulica Piłsudskiego przebiegająca przez środek Marek to drugi najbardziej obciążony wlot do Warszawy. W ciągu doby przejeżdża tędy ponad 56 tys. pojazdów (więcej jest tylko w al. Krakowskiej w Raszynie). Z badań natężenia ruchu wynika, że te dwie drogi – plus krajowa „siódemka" przez Łomianki – stanowią triadę najbardziej obleganych wylotówek w Polsce poza autostradami.
– Przez Marki nie da się przejechać. W Markach nie da się żyć – mówi Jacek Orych ze stowarzyszenia Marki 2020. – W przyszłym roku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta